Hulp bij een beginnende huurachterstand

De Vaart €rin! is een samenwerking tussen Vaart Welzijn, Werkplein Drentsche Aa, Gemeentelijke Kredietbank (GKB) en de woningcorporaties Actium en Omnia. Samen zetten wij ons in om een beginnende huurachterstand op te lossen, zodat dit niet verder oploopt. Een huurachterstand kan leiden tot ontbinding van de huurovereenkomst en uiteindelijk ontruiming.

Hoe helpen wij jou?

Heb je een huurachterstand? Dan meldt de woningcorporatie jou aan bij De Vaart €rin!. Hierover word je van te voren geïnformeerd. Eén van de medewerkers van Vaart Welzijn neemt daarna contact met je op voor het maken van een afspraak voor een adviesgesprek bij jou thuis. De medewerker kijkt samen met jou naar de oorzaak van de achterstand en welke oplossingen er zijn. Hierbij kun je denken aan:

  • het treffen van een betalingsregeling;
  • het maken van afspraken om incasso- en/of deurwaarderskosten te voorkomen;
  • uitstel van betaling aanvragen of;
  • informeren over het aanvragen van zorg- en huurtoeslag;

Ook geven we advies over hoe je een betalingsachterstand in de toekomst kunt voorkomen.

Heb je een betalingsachterstand, maar heeft een medewerker van Vaart Welzijn geen contact met je opgenomen voor een adviesgesprek? Neem dan contact met ons op voor het maken van een afspraak of kom langs op ons financieel spreekuur in De Lariks of ons financieel spreekuur in Baggelhuizen. Zijn jouw schulden zo groot dat een regeling treffen niet mogelijk is, dan verwijzen wij je door naar de GKB voor verdere begeleiding.

Kosten

De begeleiding die wij jou bieden is gratis.

Contact

Stel een vraag

Wil je meer informatie? Laat dan hieronder je gegevens achter. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!